I gode, gamle dager…

Jeg tillater meg å bruke denne floskelen i denne posten. Jeg har da i tankene de flotte skøytemesterskapene vi kunne se på Bislet før ishallene ble bygget. Jeg husker fremdeles at vi bare ventet på at skolen skulle bli slutt på lørdagen, slik at vi rakk løpene på Bislet. Det hersket en høy spenning, vi hadde lest så mye på forhånd at vi visste hva det dreidde seg om. Drømmeforhold var med  med sol og fantastisk is laget av dyktige “ismakere” på stadion. Det første store mesterskapet jeg så var OL på 10.000 meter 1952. Og Hjallis vant!
De tre bildene her er fra det siste utendørs VM i Norge, året var 1983. Bildet av stadion utenfra er tatt nylig.

I have called this post “Good Old Days”, since I believe this was the last international speedskating championships in Norway to be held outdoor. I now live close to the legendary Bislett Stadium, which among several other international events, also hosted speed skating in the 1952 olympics. And I was among the spectators at the 10.000 meters won by Hjalmar “Hjallis” Andersen, who took three gold medals during these olympics!

One Comment on “I gode, gamle dager…

Leave a Reply

