Kjørte dekket av felgen

punkteringMens jeg venter på at MGB GTen skal bli ferdig på lakkverkstedet, bruker jeg TDen. I solen i dag kjørte jeg åpent, men da jeg reiste hjem fra Alnabru, begynte det å regne. Jeg kjørte med de små Brookland-vinduene foran, så jeg begynte å bli skikkelig våt da jeg nærmet meg Bjerke. Litt artig å kjøre åpent i regn, synes jeg! Så hørte jeg plutselig en rar lyd fra det høyre bakhjulet og jeg lente meg ut for å se om jeg kunne oppdage hva som var i veien. Det var ikke vanskelig!
Jeg hadde kjørt dekket av felgen, men kunne ikke stoppe der hvor jeg oppdaget det på grunn av trafikken. Derfor kjørte jeg inn på fortauet på brua over Trondheimsveien. Og det regnet fortsatt. Jeg har jo alltid reservehjul bak, men fordi jeg har bagasjebrett utenpå, kreves det en del arbeid for å få reservehjulet av. Jeg gikk ned til dekkforhandleren (hvor jeg hadde kjøpt vinterdekkene til MGBen), for å høre om de kunne hjelpe meg, men de var stengt. Da ringte jeg til NAF fordi jeg bare har en liten og sliten jekk. Da jeg hadde fått av hjulet, kom bilen fra NAF, og nytt hjul kom på bilen i en fart.
Jeg må finne ut om dette dekket kan brukes, eller om det gikk i stykker. Noe å gjøre i morgen også! Men kjedelig er det ikke å ha en slik bil!
Og GTen er ferdig på torsdag…
(Bildet er tatt for noen dager siden).

One Comment on “Kjørte dekket av felgen

  1. Høres som om du har hatt en punktering og kjørt med lavt lufttrykk en stund..?

Leave a Reply

