Endret innredningen i stua (1)

OLYMPUS DIGITAL CAMERAEgentlig startet det hele på balkongen. Begge sønnene mine syntes det var rotete og ukoselig der, og jeg var ikke uenig. Men det stoppet ikke der (jeg skal vise dere balkongen senere). Martin, som bor her en stund nå, hadde ideer om hvordan vi kunne få det finere og renere i stua også. Og han jobbet! Vi flyttet først sofaen under vindusnisjen, noe jeg hadde vært redd for fordi den da blir stående under lufteventilen som det blåser inn av. Jeg ønsket en bra plass for familieskatollet fra 1834, selv om det stammer fra en småbrukerfamilie med begrensede midler. For meg er dette verdifullt. Den nye stolen med pall sto i veien med ryggen mot balkongdøra, og sønnene mine syntes teppet hadde for mange farger. Peisen sto mitt på veggen, litt i ingenmannsland. Heldigvis er dette en peis som ikke er avhengig av pipeløp, så den kunne lett flyttes.
Øverst slik det var (stolen i forgrunnen hadde aldri fast plass der den står i dette bildet). Nederst ser vi hvordan vi åpnet romfølelsen. Hyllen foran vinduet havnet på mitt soverom. Det samme gjorde den røde lampen, som jeg kjøpte fra England.

Changes. My sons had politely told me that my interior (sitting room and balcony) were not well organized as they saw it. I agreed, but did not have the go to do any changes. Martin, who lives here for some time now, had what it took, and he worked very hard to do to make it so much better. He really worked hard! The sitting room was to busy and not to well organized (even of the chair in the foreground never had its place where it sits in the first image). The cupboard in front of the window and the read lamp (that I brought from England) went into my bedroom. The skatoll under the pictures is from 1838 and from my great grandfather, not in perfect condition, but of great value to me. The reading chair was in the way at the balcony door, so it was moved.

 

sofa etter

Leave a Reply

