Marked i Birkelunden

loppeHver søndag er det bruktmarked i Birkelunden på Grünerløkka i Oslo. Jeg tok en tur innom i dag, men det var ikke så mange selgere, sannsynligvis på grunn av guffent vær. Jeg fant ikke noe av interesse. Jeg jakter fremdeles på små trebiler som ble laget under krigen og solgt for en lav pris i lekebutikkene. De var veldig fine å bruke på sandhaugene som nå og da dukket opp i nærheten av der jeg bodde.
Disse bilene var vel en 6-7 cm lange, hadde påmalte vinduer og trehjul. De kom i forskjellige farger.

Market. Every Sunday there is a market in Birkelunden, the park beside the school I went to for the first seven years. Cold wind and no sun was not the optimal weather for the market today. I did not find anything of interest, just a lot of rubbish.

2 Comments on “Marked i Birkelunden

  1. Raymond, jag samlar på lergökar, så om du hittar ngn som det går att spela på och som inte “kostar skjortan” så tänk på mig! Jag har ungefär 70 olika för tillfället.

    • Jeg har faktisk fått en slik i Sandnes, den såkalte Sandnesgauken, men jeg vet ikke hvor den er. Jeg skal ha det i mjinne.

Leave a Reply

