Forbereder utstilling med svart-hvittbilder

fotoJeg er invitert til Lundefestivalen på Røst i år. Den foregår i slutten av juni. Jeg har hatt utstilling der tidligere, da med fargebilder. Nå velger jeg å ta med bare bilder i svart-hvitt, flesteparten fra søttitallet. I disse dager “jobber” jeg med å velge ut bildene. Det er ikke helt lett, for jeg har et stort utvalg. Jeg har tenkt meg 10 forskjellige motiver, og tre eksemplarer av hvert motiv. De skal selges i glass, svart ramme og hvit passepartout. Rammestørrelsen blir 24 x 30 cm.
Jeg burde kanskje ha fler motiver, og vil vurdere dette før jeg leverer inn til forstørring. Passepartoutene vil bli spesialskåret med en ny maskin de har fått i forretningen. Alle de ferdiglagede passepartoutene de selger er nemlig like store på alle kanter. Det betyr at bilder ser ut til å “gli ned”. Her er en skisse jeg har laget i papir, men den er ikke korrekt. Jeg kommer til å ha like mål over og på sidene, og litt mer under.
Forat dere skal få et bedre begrep om størrelsen, tok jeg akkurat dette bildet med Lofotboka ved siden av. Alle røstværingene kjenner Lofotboka.

3 Comments on “Forbereder utstilling med svart-hvittbilder

  1. Dette gleder jeg meg til. Hilsen Tove A.

Leave a Reply

