Molley!

Dette var en turnering i Oslo på 70-tallet. Det vil ikke forundre meg om Ivar Hellesnes og Jon Ølnes var blant initiativtakerne. Kom med kommentarer! Og her er to bilder fra – ja, hvilket årstall kan det være?

8 Comments on “Molley!

  1. At du tør!! Raymond…. Har bare en ting å si til disse flotte hukommelsesbringende bilder; FLÅSERI – når kommer du med DE bildene da?????
    Til de som ikke kjenner til denne forespørselen så holdt altså Raymond ett “Flåseri” på festen til ett av disse arrangementene, noe undertegnede ALDRI glemmer, og stadig etterspør Raymond om!!!

  2. Molley fikk jeg bare vært med på et par ganger – men disse turneringene holdt jo et legendarisk nivå – i hvert fall sosialt…Mix-volleyball har vel aldri stått sterkere, før vi nå omsider har fått fart i et eget NM.
    Bildet til høyre beviser det mange har vært i tvil om – at Roald Bahr faktisk har vært tenåring (eller noe liknende). Lagkameratene drar jeg ikke kjensel på, men skal vi tippe at dette bildet er fra 1976?
    På bildet til venstre kjenner jeg i hvert fall igjen Trond Skarbøvik (eneste spiller med elite- og landslagskarriere utelukkende bygget på evnen til å slå blokk ut!). Til høyre må det være Liv Karin Huseby som bøtter innpå med det som sikkert er noe tvilsomme drikkevarer😉

  3. På bildet til venstre må det være en ung utgave av Trond Skarbøvik, omgitt av KSI (?) damer , bl.a. Liv Karin Husby (til h) og Anne Mørkeset (til v). Hun i midetn husker jeg ikke navnet på.

    Til venstre en kjekk, ung Roald Bahr med pekefingeren… De andre kjenner jeg ikke …

    • Damen i gult i midten på bildet til venstre er (tror jeg) Anne Nora Leikanger – KSI-spiller på den tida. Fra Stadtlandet på ytterste Vestland, men endte opp med å slå seg ned i Valdres der hun sammen med noen andre dro i gang et brukbart volleyballmiljø noen år seinere.

      Den andre gutten på bildet med Roald tror jeg er Sigbjørn Skodvin, også Hellerasten-spiller. Det er definitivt noe kjent med den lyse av damene også, men kommer ikke på navn i farta.

      Jeg var ikke med på dra i gang Molley – det gjorde Ivar H og noen andre – men jeg var med i arrangementsstaben i mange år, etter hvert som turneringsleder også. Molley levde forresten til langt ut på 90-tallet, men de siste årene var det mest en internturnering i OSI med noen lag utenfra.

      Vi gjorde mye originalt med den cupen, for eksempel kampoppsett som “6 runder Monrad med kvalitetsberegning” (de som har spilt aktivt sjakk, vet hva det er, og kanskje noen av de som var med på Molley disse årene, også🙂

      “Flåseriet” til Raymond med lysbilder husker jeg også – veldig bra! Husker også at R. seinere sa nei til å stille opp med underholdningsbidrag fordi Molley hadde ølsalg på festen – og det ønsket NVBF å få bort. Den gang var vi enige om å være uenige….

      • Sigbjørn _Solvin_ er vel forresten navnet – gikk både den gangen og nå i surr med etternavnene til ham og Harald Skodvin på samme lag🙂

      • Hadde det ikke vært for ølsalget hadde nok ikke mitt flåseri vært like morsomt🙂

      • Feil Raymond… – det var like morsomt for oss som ikke hadde alkohol innabors også!!

Leave a Reply

